Jump to content
Sim Monsters

fernBurn

Members
  • Content count

    913
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    60

Everything posted by fernBurn

  1. Show Your Projects Chapter 60

    No he said put the Mutant body, Which isn't correct. I think he meant, he put the Mutant Paint* on an s10 body and on a Rummel Chassis. @Dominick ...coming from a guy who hasn't made anything, you're saying that his custom isn't creative? Sit down. Be Humble.
  2. VP Mad Scientist

    Version 1.0.0

    1,709 downloads

    eh..... Credits: fernBurn - truck file prop placement & Shocks Stephen Hopkins & friends - Paint Wambo - Engine Klayton - Rims, Batteries, Body Kozak - Chassis Ryan - Gauges The rest - Respective Content Creators
  3. Show Your Projects Chapter 60

    Im really loving what you're doing with this whole 'Cardboard box' theme for your bodies. It's a unique touch....All jokes aside, that looks nothing like the extended cab Chevy. Are you actually modeling off a picture or are you just throwing verts around? thats a legit question. You should probably finish something before you half-build another truck. My Wild Flower truck is still fairly current with todays, plus or minus the small stuff i didnt know how to do at the time. How about revamp a different truck? Like one that was last seen inside of v4? or build a truck that still hasnt been made... I havent been meaning to pick on you, your last couple of posts, but i see you starting a LOT of different things with no end result. Don't overwhelm yourself. Focus on a truck, and try to make it better than the last. I preach this all the time, but no one seems to listen. You can be pretty good at this if you would just stop trying too hard.
  4. Show Your Projects Chapter 59

    lmao lists of things that get started, then shown off and never get released, or float around various YouTube channels when it is finished. @theyknowhotheyare
  5. Official Monster Truck 2K18 Thread

    money.
  6. Driver, Truck, and Username Puns

    Whoever guesses it first will win a pre-released truck of mine. good luck.
  7. Show Your Projects Chapter 59

    lol. i was gonna come in here and say "inb4 crappy inaccurate 2018 trucks" but it looks like my plans were foiled. not saying that your beta is crappy, but just....... inb4crappytrucks
  8. Official Monster Truck 2K18 Thread

    Idk about the parts or what the chass is gonna be like, but i guess heres a ROUGH confirmation that Titan will be back for MJ's 1st Q.
  9. Official Monster Truck 2K18 Thread

    considering most, if not all, the Anaheim shows were near capacity this year (last show being sold out), i can see why they would want to throw a bunch of marbles into Anaheim.
  10. Show Your Projects Chapter 59

    I am really glad you got a computer. That custom track looks absolutely wicked man. As far the World Finals...looking superb so far. Just a couple words to hopefully help you or give you more idea of how to make the track better. 1. Try to make the stadium and track as scale to the truck as you can. Meaning, try to have the same floor space as the real life track. Aim to to hit a jump in game and have it land in roughly the same area as a real truck would land off the same jump....if that makes sense. 2. If you can figure out how (i believe Klayton had got this to work) try to have the stadium lights actually work so that the sky could resemble night time..........lowkey kinda over freestyling at 2:00pm Great work Chris!
  11. Show Your Projects Chapter 59

    what do you want me to say to this.
  12. Show Your Projects Chapter 59

    i'd recommend rounding out your jumps a bit more, especially for freestyle. The way you have them now are a too square and dont allow for easy cross threading or smooth jump abilities.
  13. Show Your Projects Chapter 59

    Also runs a different type of rim. Similar to the one Big Kahuna runs. Your green is also very light
  14. Show Your Projects Chapter 59

    the whole front clip is super outdated.
  15. Show Your Projects Chapter 59

    please not that body again.
  16. View File 2017 Split Clark Rims (AvengerStyle) Here you go! another rim type to add to your Replica or Custom. "Clark" is basically just the planetary gear set hub that the rim has. Note: I added a color textured rim, just in case you would like to modify the color, if not, i also added a plain grey one. I also added the mesh in there, but not the material file, due to the spec map coming from the .truck file. Make sure to read the document if you want a spec on the rims! Submitter fernBurn Submitted 08/11/2017 Category Truck Building Items  
  17. Help fix this thing... IDK what it is.

    how weird, ive literally never had any issue with both types of spec maps on .4.6
  18. Show Your Projects Chapter 59

    eff you bro, i got rent to pay.
  19. Show Your Projects Chapter 59

    Avenger S10 Rims that Koehler likes to run for MJ shows, i promised to someone awhile back. Added some dents, bends, and scratches bc you know....Koehler
  20. Show Your Projects Chapter 59

    I'd probably knock down that intense color saturation a good amount. too bright
  21. Official Monster Truck "Silly Season" 2K17 Thread

    i tried when i was lesser experienced lad. Been meaning to see what i can do. Might be awhile tho.
  22. Show Your Projects Chapter 59

    its all good man. By all means, please, give the truck a shot!
  23. Show Your Projects Chapter 59

    sick, now i can throw mine away.
  24. Show Your Projects Chapter 59

    Wheel base is a too long, that body looks like complete doo doo, and chassis color isnt correct...for starters. no offence.
  25. Official Monster Truck "Silly Season" 2K17 Thread

    Slamming down 10 shots of tequila right before World Finals Racing Practice, is not a trick Justin...
×